Να σκεφτούμε παγκόσμια και να δράσουμε τοπικά
Η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις για ένα μεγάλο αναπτυξιακό άλμα με το οποίο θα κερδίσει το χαμένο χρόνο και το χαμένο χρήμα από τις διασταυρούμενες κρίσεις που αντιμετωπίσαμε και συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε. Αλλά το άλμα αυτό δεν μπορεί να γίνει “στα τυφλά”. Προϋποθέτει σχέδιο που να επικεντρώνεται στους τομείς που η χώρα μας πραγματικά έχει μεγάλα ανεκμετάλλευτα πλεονεκτήματα για να κάνει τη μεγάλη διαφορά και να κερδίσει το αναπτυξιακό μέλλον της.
Οι τομείς αυτοί – όπως αποδείχθηκε ακόμη και μέσα στις δυσκολίες και τις αντιξοότητες της πανδημίας – δεν είναι πολλοί. Είναι σίγουρα ο τουρισμός που έδωσε και συνεχίζει να δίνει δουλειές και εισοδήματα στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, συνεισφέροντας πάνω από 25% του ΑΕΠ.
Είναι επίσης η ποιοτική πρωτογενής παραγωγή που καταφέρνει να κερδίζει νέους απαιτητικούς καταναλωτές σε νέες αγορές. Η πιστοποίηση, η αυθεντικότητα, το branding είναι πλέον τα κλειδιά που ανοίγουν τις πόρτες του μέλλοντος για την ελληνική παραγωγή.
Ο τουρισμός και ο διατροφικός πολιτισμός συνδέονται όλο και πιο στενά στις επιλογές των επισκεπτών της παγκόσμιας αγοράς. Αυτές οι διεθνείς τάσεις είναι κίνητρο για μας προκειμένου να εμπιστευτούμε και να επενδύσουμε στα πλεονεκτήματά μας.
Η Χαλκιδική από την άποψη αυτή μπορεί να αναδειχθεί σε πρότυπο. Πρέπει να σκεφτούμε παγκόσμια και να δράσουμε τοπικά. Η Χαλκιδική έχει κάθε λόγο να αξιοποιήσει τις νέες ευκαιρίες και να γίνει η μεγάλη πρωταγωνίστρια σε αυτή την αναπτυξιακή ώθηση με βάση τα πραγματικά πλεονεκτήματά μας. Οι καλές πρακτικές υπάρχουν, αναδεικνύουν την πληθώρα ποιοτικών και εύγευστων προϊόντων μας και κερδίζουν τον θαυμασμό των επισκεπτών μας. Από τη βρώσιμη ελιά μέχρι φρούτα όπως τα βερίκοκα και τα σταφύλια. Μαζί με τα κρασιά ασφαλώς που δημιουργούν και ευκαιρίες οινολογικού τουρισμού.
Γι’ αυτό είναι όσο ποτέ αναγκαίο να στηρίξουμε την πρωτογενή παραγωγή του νομού μας με νέες υποδομές ( από την άρδευση των καλλιεργειών μέχρι τις οδικές μεταφορές), με απλοποίηση διαδικασιών και δικαιότερη κατανομή των άμεσων πληρωμών, με παροχή κινήτρων για τη στήριξη της αγροτικής επιχειρηματικότητας και με άνοιγμα νέων αγορών για προϊόντα της Χαλκιδικής, μέσα από οργανωμένες δράσεις εξωστρέφειας.
Η Χαλκιδική είναι ένας προορισμός με παγκόσμια ακτινοβολία, είναι γενέτειρα του διασημότερου σήμερα στον κόσμο αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου, του Αριστοτέλη, έχει έναν ξεχωριστό πολιτισμό και επίσης μια γη που δίνει μοναδικά προϊόντα.
Διασυνδέοντας τον τουρισμό, τον πρωτογενή τομέα, την τοπική κουζίνα, τον πολιτισμό της καθημερινότητας, εμπλουτίζουμε θεματικά το τουριστικό προϊόν μας και μπορούμε να καταπολεμήσουμε την εποχικότητα, να δημιουργήσουμε περισσότερες θέσεις εργασίας, να δουλέψουν επιχειρήσεις και επαγγελματίες σε σχετιζόμενους, άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό, κλάδους. Υπάρχει λοιπόν χώρος και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε αποφασιστικά.
Με υψηλή ποιότητα για προϊόντα και υπηρεσίες, με συνεργασία των φορέων και όλων των δημιουργικών δυνάμεων της τοπικής οικονομίας, με εξωστρέφεια στις δράσεις μας, η Χαλκιδική μπορεί να αναδείξει ένα νέο φωτεινό, χαμογελαστό, γεμάτο αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία πρόσωπο. Ενώνοντας χέρια, ιδέες και δυνάμεις, η Χαλκιδική μπορεί να παράγει νέο πλούτο προς όφελος της τοπικής οικονομίας, της κοινωνικής συνοχής του νομού μας και των ευκαιριών ζωής για τα παιδιά του τόπου μας.
Άρθρο στην έντυπη έκδοση του ka-business.gr το περιοδικό “ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ”